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Leggi Prodotti Capelli
Un manuale che racchiude tutte le leggi riguardanti i prodotti utilizzati dai parrucchieri

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Leggi Prodotti Capelli : Just like the drugs, foods and other products of mass consumption, Comet hair products are put through a series of laws and controls, under specific legislation. Production, packaging, distribution and sale of cosmetics are today governed by laws and by a European regulation, which has replaced starting from July 11, 2013 Italian law 713/86. nThe main goal of the laws is to protect the safety of consumers and hairdressers, through the placing on the market of products controlled and safe for the health of the consumer. The regulation on hair products provide the common definition of cosmetic product and contains a number of provisions that guarantee the safety of the cosmetic from different points of view (by the method of manufacture supervision of ingredients, from the obligation of information to be declared on the label valuations carried out by an expert). As the Regulation for all Member States, it provides that certain information provided on the label (i.e. function, warnings and usage, etc.) are shown in the official language of the country in which the product is sold. The hair color has met in continuous progress both in terms of chemical and technological aspect of production processes – enabling you to get more and more molecules of high purity – both with regard to the toxicological profile. In addition to these cosmetic colorants are enriched with moisturizing, protective and nourishing substances, so that at the end of treatment the hair is not only colorful but also soft, shiny and silky. According to official statistics, hair colorings are used by more than 60% of women. The reasons why you use hair coloring are numerous: there are those who use them to cover gray hair, who to meet a need for change, who to give vibrancy to the canopy. The average frequency of use? At least 6-8 times a year. But the hair color, both professional and household ones, are now increasingly used by men (according to data use them between 5 and 10%), which are dyed his hair to mask signs of aging or to buy new charm.

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Gossip & News

22 Feb 19

 voglia-di-formazione

Sta crescendo in modo esponenziale la voglia di migliorarsi, di crescere, di diventare importanti  da parte di molti giovani parrucchieri.
Finalmente !

C'è però un problema: come scegliere il percorso formativo adatto?
Tante Aziende (?!), tante Accademie (false), tanti Gruppi (fasulli),
tante Scuole (non classificabili) propongono corsi e incontri dai titoloni
esaltanti, ma... in realtà vuoti come bolle di sapone !

Sono infatti davvero poche le offerte di formazione professionale serie
ed efficaci, che non facciano cose ripetitive e perditempo.

Un buon consiglio comunque si può sempre chiedere ad un amico
che ha già vissuto certe esperienze e sicuramente... servirà.
Un AMICO è un tesoro.

22 Feb 19

aumento-lettori

Non succedeva da 4 anni: quotidiani, settimanali
e mensili chiudono tutti il
2018 con un pubblico
di lettori in
aumento.

22 Feb 19

GLOBElife

Se vuoi sapere di cosmesi, diete, ricette, moda, cucina, libri,
un po' di gossip, un tocco di Hollywood e tanta MODA-CAPELLI
leggi quotidianamente la Home Page di GLOBElife.

22 Feb 19

natura

Realizzare un prodotto completamente SOSTENIBILE è un obiettivo ambizioso che per adesso nessuna Azienda importante dell'Hairstyling riesce a produrre anche se lo raccontano !

I termini NATURA, ECOSOSTENIBILE, RISPETTO DELL'AMBIENTE, GREEN rimangono progetti ancora da venire.

Nessuno vanta la certificazione
GLOBAL RECYCLE STANDARD (GRS).

Negli ultimi tempi  i CONSUMATORI richiedono sempre più PRODOTTI SOSTENIBILI. Fortunatamente la gran parte dei BRAND ( anche obbligati dalle leggi ) ha sempre nutrito un forte senso di responsabilità nei confronti dell'AMBIENTE quanto delle persone e questo IMPEGNO e TENDENZA verso un PRODOTTO 100% ECO-FRIENDLY rappresenta l'ulteriore prova di un'evoluzione verso il NATURALE sempre più evidente.

È una TENDENZA non solo voluta dal MARKETING ma una vera richiesta e desiderio del consumatore.

22 Feb 19
 

Collection: Summer Glam
Ph: Pat Verbruggen
Make-up: Flore Van Dorpe
Stylist: Riona Neve

hair-collections



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